Jak wykorzystać fotografie produktowe dla reklamy?
W jaki sposób skutecznie zachęcić klienta do zakupu towaru bądź skorzystania z usługi? Przemówić do niego za pomocą obrazu. Badania wskazują, iż stare powiedzenie, głoszące, iż jeden obraz jest w stanie przekazać więcej aniżeli tysiąc słów, jest jak najbardziej słuszne, zwłaszcza w czasach dzisiejszych, kiedy kultura obrazkowa dominowała przestrzeń publiczną i stanowi koronną formę przekazu nie tylko reklamowego. Ciekawie zdjęcie użyte w reklamie błyskawicznie zwraca szczególną uwagę ewentualnego kontrahenta, a od zainteresowania do kupna droga nie jest zanadto długa, w następstwie tego fotografia reklamowa jest powszechnie używanym sposobem uatrakcyjnienia przekazu, a w niektórych sytuacjach stanowi newralgiczny nośnik informacji o artykule. Kontrahent dowiaduje się z reklamowego zdjęcia więcej, niż powiedziałyby mu zgrabne zdania ulokowane w opisie dołączonym do artykułu – ANCHOR. Chociaż fotografia jest statycznym obrazem, mieszczony przez nią przekaz odznacza się czasami niezwykłą dynamiką. I oczywiście o to chodzi w profesjonalnej reklamie.
Categories: Reklama